Jihoafrická republika: Černoši perzekvují a zabíjejí bělochy

Země na jihu Afriky je opět rasistická, dnes ale naopak. Rozplývá se sen o demokracii a „duhovém národě“ po skončení apartheidu v roce 1992.

Světové události
Benjamin Kuras | 04.06.2012
Důkazem spoluúčasti jihoafrické vlády na vraždách bílých farmářů – Búrů – se stalo oficiální falšování informací o útocích a propuštění vrahů, které schválil prezident země Jacob Zuma.

Jihoafrická republika (JAR) je opět rasistická. Jenomže dnes je tomu naopak: černoši perzekvují, ekonomicky znevýhodňují a zabíjejí bělochy. Rozplývá se sen o demokratickém „duhovém národě“, na který si v roce 1992 po skončení apartheidu potřásli rukou Nelson Mandela s Frederikem de Klerkem. Rok na to za to dostali Nobelovu cenu míru a několik dalších let společně vládly v koalici Mandelův Africký národní kongres a de Klerkova Národní strana. Když Mandela v roce 1999 odcházel do důchodu, svět se těšil, že svým následníkům předává stát spolehlivě demokratický a etnicky smířený.

Pak najednou v roce 2002 mezinárodní organizace Genocide Watch zaznamenala přes 1600 vražd ve více než devíti tisících útocích spáchaných během předchozích deseti let. Oběťmi útoků byli bílí farmáři, národností Afrikánci, též zvaní Búrové, podle holandského slova znamenajícího zemědělec. Ti farmaří v JAR už od poloviny 17. století a jsou to potomci holandských kalvinistů se silnou příměsí francouzských huguenotů, s trochou krve německé a kapičkami dalších evropských přistěhovalců.

Búrové vytvořili svébytný národ odtržený od původních zemí, označili se za „bílý africký kmen“ mluvící odnoží holandštiny zvanou afrikánština a v době britské kolonizace na přelomu 19. a 20. století už svoji novou vlast bránili jako sveřepí domorodci. Prohráli a stali se britskou kolonií. Za ta tři století však vybudovali v JAR jedno z nejúspěšnějších a nejpestřejších zemědělství světa. Z celkového počtu 1,5 milionu jich ve farmářství zůstalo okolo 40 tisíc.

Osm stupňů genocidy

Zpočátku se útoky a vraždy na ně vykládaly jako běžná zločinnost bez rasové motivace. Při natolik vysokém procentu útoků však na ni přinejmenším u některých vražd začala mít organizace Genocide Watch podezření, a proto se rozhodla sledovat JAR na svém genocidním žebříčku o osm stupních:

  • Klasifikace – rozlišování skupin na „my a oni“, označovaných jako rasově, etnicky, nábožensky nebo kulturně odlišných.
  • Symbolizace – přidělování symbolů, jmen a podobných znaků, které získávají pejorativní aspekt.
  • Dehumanizace – degradace vyčleněné skupiny na „nelidskou“ úroveň, která „ospravedlňuje“ perzekuci.
  • Organizace – skupinová, ozbrojená, často ve spolupráci s armádou a policií, zatím ještě bez oficiální podpory státu a politiků.
  • Polarizace – sílení extremismu, rozeštvávání, napadání vyčleněné skupiny a zastrašování umírněných nebo protestujících členů vlastní skupiny, výchova k nenávisti.
  • Příprava – identifikace budoucích obětí, jejich fyzické vyčlenění ze společnosti, ekonomické znevýhodnění, počátek zabíjení.
  • Vyvražďování – hromadné, skupinové, organizované, s podporou státu a jeho ozbrojených složek.
  • Popírání – zatajování, zahlazování stop po masakrech, perzekuce osob o masakrech informujících nebo proti nim protestujících, svalování viny na oběti.
Marxistický demagog Julius Malema

V roce 2011 se na této stupnici Jihoafrická republika vyšplhala na šestý stupeň. Dostal ji tam počet zabitých farmářů dosahující téměř čtyř tisíc, blížící se desetiprocentnímu vyvraždění specifické etnicky a profesně identifikované skupiny. Důkazem spoluúčasti vlády se stalo oficiální falšování informací o útocích a propuštění vrahů, které schválil sám jihoafrický prezident Jacob Zuma. A definitivní důkaz, že útoky a vraždy jsou rasově motivované, poskytl předseda mládežnické organizace vládní strany Africký národní kongres Julius Malema, který k nim vyzýval.

Přinejmenším u některých vražd začala mít organizace Genocide Watch podezření na rasovou motivaci

Ve 30 letech je záhadně a okázale zbohatlý Malema jedním z nejvlivnějších politiků. Marxistický demagog a obdivovatel sousední zimbabwské politiky vyvlastňování bělošských farem dokáže svým jízlivým humorem a stylem komika s lesklou vyholenou hlavou, až téměř karikaturně podobný Mussolinimu, rozesmát a roztleskat tisícové mládežnické davy k víře, že stařešinové Afrického národního kongresu se s bělochy příliš mazlili. A roztančit mládež populární rytmickou revoluční písní Dubula dubula znamenající Střílejme, střílejme. Její text zní:

Ti zbabělci se bojí
Střílejme, střílejme
Ajeah
Střílejme, střílejme
Ti zbabělci se bojí
Střílejme, střílejme
Awu joh
Střílejme Búra
Střílejme, střílejme
Střílejme Búra
Střílejme, střílejme
Střílejme Búra
Střílejme, střílejme... (a tak dál, do nekonečna)

Dle Malemy se doba mění a vyvlastnění bělošských farem by bylo spravedlivou kompenzací za staletí kolonialismu a apartheidu, stejně jako navrácení ukradené půdy jejím pravým vlastníkům.

Verze prezidenta Zumy

Malema, původně nadšený stoupenec prezidenta Zumy a řídící u mládeže kampaň za jeho zvolení, se později proti němu obrátil, protože nebyl dostatečně revoluční. A pohrozil mu, že ho nejen příště nebude volit, ale jednoho dne i jako zrádce zabije. Za to – ale také asi na oko za zpěv rasistické písně označený soudem za rozdmychávání rasové nenávisti – koncem loňského roku vedení Afrického národního kongresu Malemu zbavilo funkce.

Organizace Genocide Watch snížila genocidní klasifikaci Jihoafrické republiky na pátý stupeň. Jen co to udělala, zazpíval do toho letos v lednu na oslavách 100. výročí Afrického národního kongresu sám prezident Zuma k roztančení davů tuto verzi revoluční písně Dubula dubula:

Zastřelíme je kulometem
Budou prchat
Kdo jsi Búr
Toho udeříme
A budeš prchat
Vláda tě zastřelí kulometem
Dubula dubula... 

Zobrazit diskusi
Reakcí:6

Komentáře

ČESKÁ POZICE ctí demokratickou diskusi. Prosíme vás však o respektování pravidel diskuse (viz Podmínky užívání služeb), jejichž smyslem je přispět k její korektnosti a smysluplnosti.

Vložením příspěvku potvrzujete svůj souhlas s těmito pravidly. Příspěvky, které se z nich vymykají, budeme nuceni odstranit.

Děkujeme vám za pochopení.

Zdejší politicky korektní

pokrytci by mohli sdělení pana Kurase buď brát trochu vážně, nebo zpochybnit jeho jednotlivé části - což se jim ovšem tak nějak nedaří....

Označovat  jako "bílé  rasisty" diskutující, kteří poukazují na jihoafrický protibělošský rasismus, to už chce hodně pokřivený charakter...

 

Když nevím co říct, řeknu o

Když nevím co říct, řeknu o někom, že je "politicky korektní" a překroutím co překroutit jde :-))))) Co s tím pořád máte proboha? Stává se z toho už nějaká podivná mantra, zahalovat se do pózy "politické nekorektnosti", bůhví co tím kdo vlastně myslí. Zkreslování reality podle nějaké ideologie? Nepřístupnost diskusi? Presumci viny na základě charakteristik skupiny? Jednoduše apriorní konfrontační postoj vedoucí k černobílému výkladu světa. Samozřejmě že existuje protibělošský rasismus. Stejně jako existovalo svinstvo s názvem apartheid. Dělat z toho ale strašáka, jako se snaží někteří... no nic.

"Dělat z toho ale strašáka..."

Strašáka z protibělošského rasismu nikdo dělat nemusí, strašák to totiž už je - a nejen v JAR.

Nás by tato problematika měla zajímat obzvláště proto, že evropští Muslimové si už z domorodého bílého obyvatelstva začali dělat nejen A) dojnou krávu, ale B) už i terče (viz Tolousský vrah dětí s výmluvným jménem  M o h a m e d .

 

Neuvěřitelným způsobem

Neuvěřitelným způsobem generalizujete z jedné promile promile (nevím teď jak jsou menší jednotky :). Uvádíte střelce z Toulouse, jenže potom bychom mohli říct, že všichni původní Evropané jsou vrazi a magoři - viz pošuk z Norska nebo ten švédský noční vrah - udělali to, tak jsou takoví všichni ostatní, ne? Pokud je někde zneužíván sociální systém, je to chyba konkrétních sociálních politik. Je třeba studovat souvislost mezi radikalizací druhých, třetích ad. generací přistěhovalců a to, do jakého světa se rodí, proč vznikají segregované oblasti atd., žádná jednoduchá řešení a jednoduché odpovědi na tohle  neexistují. Ale to se těžko vysvětluje, když někdo chce vidět jen a jen svoji pravdu a je pro něj svět zoufale černobílý.

mno...

trochu dění v JAR sleduju, nejen zprostředkovaně, ale i přímo od konkrétních lidí, kteří tam žijí, a troufám si tvrdit, že bílí se v JAR ani zdaleka nemají špatně, a když už se stane něco násilného bílým, je to skandál, jehož echo se pak médii rozléhá dlouhé roky

 

o počtech zabitých bílých farmářů jsem například  (http://shutupwhitey.blogspot.cz/) četl, že jsou to nepodložená čísla, která si bílí rasisté a extremisté vymýšlí...

Vidím to podobně. Je sice

Vidím to podobně. Je sice pravda, že v JAR se člověk může dostat na hodně míst, kde to může znamenat jeho konec... ale vcelku bych to viděl spíš jako lehkou propagandu. Mluvil jsem v životě jen s pár Jihoafričany (bílými) a nic nenasvědčovalo tomu, že by do Evropy přiletěli z nějakého pekla, kde se jen permanentně bojí o život (zajímavé je také prolézt si Tripadvisor - lidé si tu radí, kam jít, kam nejít... a rozhodně lidé, co tam bydlí nebo tam už byli, netvrdí, že by města v JAR byla totálně no-go place). Samozřejmě, kriminalita je v některých chudých regionech vysoká (ale v jihoafrických favelách to není o moc jiné...), viz neprůstřelná auta, zdi kolem domů a škol... Dělat z toho ale líheň "kanibalů" apod., to už je obyčejná rasistická propaganda, stejně jako takové ty blábolivé projekce obyvatelstva v Evropě atd. Jak říká Přibáň - multikulturalismus není žádné něčí přání, ale sociální fakt a jako k takovému k němu musíme přistupovat. Ale to už odbíhám...

Skrýt diskusi

Oblíbený obsah