Hezký nápad ze Švédska: Muži, močte vsedě!

Návrh poslance krajského parlamentu zapadá do excentrických feministických trendů prosazovaných v západní civilizaci už několik desetiletí.

Evropa
Jaroslav Suk | 26.05.2013

Evropa si utahuje ze Švédů kvůli návrhu předpisu s místní platností, aby mužům bylo zakázáno na veřejných záchodech močit vestoje. Přišel s ním vloni v červnu poslanec Levicové strany v parlamentu (Landstingetu) kraje Sörmland jižně od Stockholmu. Dle deníku Aftonbladet, v němž je situace poněkud zkráceně a nepřesně popsána, Lasse Nilsson, aniž by si činil naděje, že jeho návrh projde, uvádí argumenty:

  • čistota na záchodech;
  • lékařské zprávy o lepším vyprazdňování mužských močových měchýřů vsedě (Levicová strana v parlamentním návrhu dodává, že se snižuje riziko onemocnění prostatou i zlepší sexuální život);
  • usnadnění práce s čištěním záchodových prostor.

K poněkud kurióznímu návrhu se na internetu objevil například komentář:

„Zdá se mi, že je tak sto tisíc věcí právě teď důležitějších, než že muži mají čurat na veřejných záchodech vsedě. Navíc se mi nelíbí, že nějaký člen Levicové strany se plete do mých zvyků na toaletě. I když je snad lepší, že se Lasse Nilsson věnuje banalitám než své propagandě.“

Proti návrhu by se nedalo příliš namítat, pokud by šlo o laskavé doporučení na konkrétním záchodku, a nikoli o příkaz vynucovaný politickým rozhodnutím. Zapadá to však do širšího rámce excentrických feministických trendů prosazovaných v západní civilizaci už několik desetiletí s místně různou, ale stále silnější razancí.

Hesla feministických aktivistek

Uvedu několik hesel feministických aktivistek ze švédských organizací ROKS, Göteborgs Queerinstitut, Unfucked pussy, Virus a dalších. Jde o blogerky, umělkyně, novinářky a ženy z akademické obce, jako je Sofi Laestanderová, Emelie Christianzenová, Joanna Rytelová, Ida Söderquistová, Nour Alkamilová, Hanna Ljungqvistová, Eva Lundgrenová, Ireen von Wachenfeldtová či Tiina Rosenbergová. Patří k nim však i řada významných političek, například Gudrun Schymanová, dříve předsedkyně Levicové strany, která později založila a vedla stranu Feministická iniciativa, ministryně pro rovnoprávnost Claes Borgströmová či bývala ministryně pro rovnoprávnost a exnáměstkyně předsedy vlády Margareta Wibergová.

  • Všichni muži jsou potenciální násilníci!
  • Den vagíny stanoven na 29. března!
  • Den vagíny stanoven na 26. dubna!
  • Pornografie je zbraní proti bohu a kapitalismu!
  • Nenávidíme muže! Muži jsou zvířata!
  • Zakažte mužům nakupovat alkohol!
  • Zákaz vycházení pro muže!
  • V příštích pěti letech budou všichni bílí heterosexuální vysocí plavovlasí modroocí muži mezi 40 a 50 lety posledními ve frontě, budou-li se chtít zaměstnat.
  • Švédští muži jsou jako talibáni!
  • Zařiďte park jen pro muže („manspark“), ostatní budou jen pro ženy!
  • Ženy souložící s muži jsou zrádkyně svého pohlaví!
  • Muži by měli provozovat více análního sexu a být feminističtější!
  • Kalhoty umožňující ženám močit vestoje uvedeny na trh.
  • Zakažte mužům jezdit metrem od 21 do 5 hodin!
  • V barech neobsluhujte muže!
  • Zaveďte zvláštní daň na muže!
  • Každá žena, která ví, že porodí chlapce, by měla požádat o potrat!

Poslední heslo je sice z konference, jež se konala ve Švédsku, ale od britské feministky Sheily Jeffreyové.

Groteskní rozhodnutí

Feminismus přerostlý do homofobie se vyznamenal, i pokud jde o návrh zákazu močení mužů vestoje. Švédská spisovatelka a novinářka Liza Marklundová dokonce požaduje obecný zákaz močení vestoje a doplňuje ho instalací zařízení na elektrické šoky v určité výšce močícího pohlaví.

Dalo by se zmínit i groteskní rozhodnutí zastupitelů města Sundsvall odstranit pohovku v místnosti pro svačiny obecních kanceláří, neboť „přispívá ke vzniku rizika znásilnění“. Toto ideologické sexuální dovádění má také svou jazykovou stránku, kdy se nejen prosazuje nové bezpohlavní zájmeno „hen“, ale i vyhledávají nová slova pro pohlavní orgány a jejich aspekty: gubslem, snippa, biterfitta, fittsaft, kukstim… Překlady by zabraly příliš mnoho místa.

Od roku 2010 musí na Uppsalské univerzitě každé bádání obsahovat genderovou perspektivu, každé, i kde je to nerelevantní

Nedalo by se ani příliš namítat, kdyby zůstávalo u slov, ať už vyřčených nebo napsaných. Papír snese všechno. Problém nastává, když se takové nápady začnou prosazovat. A to se ve Švédsku děje. Některé mají racionální jádro nebo o nich lze rozumně diskutovat. Třeba rozdělení rodičovské dovolené, kdy muž dostává kvótu sto dnů z celkových čtyř set. A diskutuje se o rozšíření na povinnou kvótu. Nebo kriminalizace zákazníků prostitutek (a legalizace prostituce jako takové), což se stalo se v roce 1999.

Horší je, když si ženy ve švédské jednotce v Afghánistánu prosadí odstranění penisu na lvu vojenské vlajky, jako se stalo se v roce 2007. Ještě horší pak to, že určité hodiny v bazénech mnoha obcí jsou pro muže uzavřeny.

Nebo musí-li, jako je tomu od roku 2010 na Uppsalské univerzitě, každé bádání obsahovat genderovou perspektivu, každé, i kde je to nerelevantní. A také stavební, architektonické, průmyslové plány a konkurzy, například ohledně uložení jaderného odpadu. Existují-li od roku 2008 kvóty na studium podle pohlaví – to hraje roli při přijímání na konkrétní studijní obory. Či jsou-li do školek najímáni drazí experti dohlížející na bezpohlavní výchovu.

Zobrazit diskusi
Reakcí:42

Komentáře

ČESKÁ POZICE ctí demokratickou diskusi. Prosíme vás však o respektování pravidel diskuse (viz Podmínky užívání služeb), jejichž smyslem je přispět k její korektnosti a smysluplnosti.

Vložením příspěvku potvrzujete svůj souhlas s těmito pravidly. Příspěvky, které se z nich vymykají, budeme nuceni odstranit.

Děkujeme vám za pochopení.

Švédské feministky

= zakomlexovanost až na půdu, aneb "Freude, Freude, vždycky na Tě dojde" - ony totiž závidí mužům jejich penisy a chtějí, aby se i muži při pouhém močení museli ponižujícím způsobem obnažovat tak, jako to (ponižujícím způsobem) musejí dělat ony...

nechápu

proč by se měly odstraňovat ty pohovky. Když je on hen a ona taky hen  tak jaképak znásilnění.

Děkuji!

Pane Suku, děkuji za zajímavý článek, pište prosím dál, nazývejte věci pravými jmény a nenechte se chorobnými magory či hnípaly jako je Pallre odradit. 

Podstata problému je popsána zde:

http://www.nohavica.cz/cz/tvorba/texty/v_jednym_dumku.htm

A velmi dobře se ztrefil KARELTREU, díky Vám.

Švédsko je typickým příkladem degenerace národa, který se dostal na civilizační úroveň takovou, že nemá co na práci a zabývá se , teď nevím, jak to přesně napsat, ale asi nejlépe odpovídající české slovo: píčovinami.

močení v sedě ano, feministky ne

Močení na veřejných záchodcích v sedě by mi nevadilo, ale ty feministické výkřiky mě docela rozčílili! To snad neni ani možný! Jako, pokud těhotná ženská bude čekat chlapce a bude moct zažádat o potrat? To snad nemyslí vážně! Ženský potřebujou chlapy jako chlapi potřebujou k životu ženský tak at si tyhle blbáboly někam strčí nebo vymyslí něco konkrétnějšího a inteligentnějšího !

Uznávám že muž je obecně silnější jedinec v přírodě než žena a tak se ženy snaží takhle asi bránit, jenže je rozdíl mezi silným inteligentním můžem a hrubcem! Ať si vymyslí podmínky pro ty hrubce, kteří se chovají k ženám jako k věci a nechají nás normální muže na pokoji. zákaz metrem ... abychom si nezaložili vlastní hnutí proti ženám a nezakázali vám sedět v sukních nad kolena v MHD nebo vůbec jezdit MHD, protože to může taky nabádat ke znásilnění stejně jak pohovka v mísnosti na svačiny :-D 

Článek obsahuje několik nepravd

... viz diskuse níže 

Močení jako kulturní fenomén

Nápad je to úžasný a jen mne mrzí, že nelze nahlédnout do hlavy, která takové nápady plodí. Asi by to byl zajímavý pohled.  Všimněme si další, trochu přehlížené stránky tohoto přístupu k něčemu, co my, evropští muži, děláme stejně už tisíce let, protože nás to tak v dětství naučily naše málo uvědomělé maminky, když nám držely při čurání pindíka, abychom si nezmáčeli kalhoty. Močením vsedě totiž podstatně přispějeme k rozvoji multikulturalismu - vsedě převážně močí muži například v Číně a evidentně s tím nemají žádný problém, natož ideologický. Takže jen tak dál. Bylo by třeba ještě promyslet podstatné změny v české gramatice (resp. u všech jazyků, jež rozlišují gramatický rod). Možná by nám všem prospělo začít mluvit například turecky. Nejen že turečtina nemá gramatické rody, ale dokonce podle osobního jména často nepoznáte, zda se jedná o muže či ženu...

Mikce je nejen u psů podstata života

Rozhoduje výška pachové stopy. V lidské antropologii je ovšem posun k ejakulaci, což je obvyklé zpovrchnění a posunutí obsahu.  Zatímco dámy se vytahují svými kojenci a batolaty, pánům příroda mnohé upřela.

 

Na druhou stranu, jak u polarit bývá, žena je zranitelnou. Tradiční kultura to řeší úctou, respektem a láskou. Ponižované zneužívané nemilované ženy se brání jak umí, oklikou, manipulativně. Je ubližující říci o sobě, že nejsem doceněn, uplatněn, vážen, ctěn, milován... To si nelze nárokovat, to lze jen dostávat nějak mimovolně.

 

Ovšemže v tradiční civilizaci i patriarchální je dominantní žena, nejen pro domov, teritorium internum. Ale i navenek, např, výběremn nevěst synům vykonává rozhodující vliv. Zatímco čeští vlastenci spekulují, jak obelstít penze, tradiční rodina odvidí od potomstva, potomky mají jen ženy. Tedy odvisí od žen, zda bude dost pracovních a bojových sil.

 

Když toto ženám odňato, co jim zbývá? Být hetérou? To je trochu nuda, nepřirozené věci nefungují, neuspokojují, neobšťastňují. Podobně vyhozeny ze sedla deviace, které náležitě sublimovány byly opět vydatným příspěvkem komunitě. Dnes se propadají do izolace, zbytečnosti. Pomníky nepomohou, spíše reflexe rodiny. Vymírající etnika se pozřou, zůstane šance pro poučené, moudré, přirozené. Čím více se v podstatném žije nepřirozeně, tím více se honí bio a eko. Nedožene se nic.

 

A zda v Praze již v podloubích byly pisoáry v temných  koutech již instalovány, nebo tam furt čurají na zem? Mísy se tam nehodí!

Odpověď dvěma příspěvkům

„Pallre“ tvrdí, že útočím na feminismus. Samozřejmě že neútočím na feminismus jako takový ani nebrojím proti švédským kladným jevům v politice, jako je „každá druhá pro dámy“, účast žen na vedoucích místech apod. Pokud byste četla pozorně první článek o „hen“, pak byste to věděla. Jen jsem se nechtěl opakovat. Prostě mi přisuzujete jiné stanovisko, na které pak útočíte. Napište článek o feminismu ve Švédsku a jistě si ho rádi přečteme. Pro Česko by byl určitě přínosný. Konečně, i místní strana, kterou jsem ve Švédsku založil, Knivsta.Nu, praktikuje princip „varannan damernas“ a prosazuje rovnost mezi pohlavími. Napadal jsem jen výstřelky. Chcete je hájit?

Jinak nemusíte vyvozovat mé politické směřování z povolání, které mám. S páprdokraty bojuju celý život, přisuzujete mi něco, co prostě nesedí.

Z druhé strany ma mě útočí značka „černoušek“, že prý užívám sprostá slova. Já je jen citoval, tedy přesně přeložil. Feministické výstřelky si v takovém „přímém“ vyjadřování libují. Mně to není libé, mluvit o takových hezkých a intimních věcech jako o chlebu mi nepřipadá ani statečné, ani produktivní. Myslím, že to šokovalo víc lidí. Dohady o mé zaujatosti jsou jenom dohady.

Zavádějící, nepodložená a nepravdivá tvrzení v článku

Děkují za reakce od pana Suka, jsem rád, že se rozhodl zapojit do diskuse.

Suk píše: "Napadal jsem jen výstřelky. Chcete je hájit?" Rád bych upozornil, na řadu zavádějících, nepodložených a nepravdivých tvrzení ve článku. Suk píše že některé návrhy feministek nejsou rationální: "Problém nastává, když se takové nápady [švédských feministek] začnou prosazovat. A to se ve Švédsku děje. " Následuje výčet domněle neracionálních návrhů:

Domněle irracionální nápad 1: "ve švédské jednotce v Afghánistánu prosadí odstranění penisu na lvu vojenské vlajky" Irracionalita návrhu 1 není doložená a zároveň je vyvratitelná, čímž je tvrzení o irracionalitě zavádějící. i. Nejednalo se o švédske jednoty, ale o vlajky jednotky "Nordic battle group".

ii. Ženské vojandy hrozili, že vezmou věc do EU a jejich postoj je pochopitelný, ženy bojují proti misogynním talibánům a riskují přitom život. Mají právo si zvolit takový symbol pod které jsou spokojení bojovat. Zdroj: http://wisemanswisdoms.blogspot.cz/2007/12/symboler-och-symbolik.html a http://www.feminetik.se/diskutera/index.php?sub=3&mid=286692 Až bude Suk riskovat svůj život coby voják v Afghanistánu, tak budu brát jeho názory na emblem Nordic battle group s trochu větší vážnosti.  Opravte prosím "ve švédské jednotce" na "v Nordic battle group" (jsou tam skandinavské a pobaltské státy).

 

Nápad 2: "od roku 2010 [musí] na Uppsalské univerzitě, každé bádání obsahovat genderovou perspektivu, každé, i kde je to nerelevantní." Tvrzení je nedoložené a zřejmě nepravdivé, viz např: http://www.genus.se/digitalAssets/1298/1298505_GP1_10.pdf. Vyškrtněte prosím tvrzení výše, nebo pošlete prosím odkaz, který dokládá tvrzení výše, aby bylo možné dále diskutovat. 

 

Nápad 3: "Existují-li od roku 2008 kvóty na studium podle pohlaví – to hraje roli při přijímání na konkrétní studijní obory."

Kvóty na studium neexistují, kromě v případě, kde ostatní kritéria mají u dvou žadatele stejnou váhu (např. stejné známky). Tvrzení je přímo zavádějící a nepravdivé. Prosím o opravu. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvotering#Kvotering_i_svensk_utbildning http://www.svd.se/nyheter/inrikes/slut-pa-konskvotering-vid-hogskolor_40...

 

Domněle irracionální nápad 4: "Či jsou-li do školek najímáni drazí experti dohlížející na bezpohlavní výchovu."

Irracionalita není doložená. Našel jsem jeden případ kde "expert dohlížel na bezpohlavní výchovu". Existuje však několik studií, které dokazují, že personál se vůči dětem chovají, nevědomě, rozdílně v souvislosti na jejich pohlaví. Holky například dostávají více fyzického kontaktu, než kluci, které ho však vyhledávají ale nezíská. Viz: http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/modiga-flickor-omsinta-pojkar

Děti právě se školí od utlého věku, aby byly poslušní občané v páprdokratickém zastaralém systému. Prosím o doložení tvrzení (nápad 4) výše.

 

Dále mě oslovujete jako žena (cit. "Pokud byste četla"). Shodou okolnosti však jsem muž. Při anonymních internetových diskusích, jako tato je pohlaví pisatelů totiž neznámé a proto se i může hodit genderově neutrální oslovení. Vaše chybné představy o mého pohlaví je dobrým příkladem. Nejedná se tedy o "ideologické sexuální dovádění", když se diskutuje genderově neutrální zájmeno, ale o vhodný prostředek, např. pro virtuální a anonymní (tj. bezpohlavní) komunikace. Takže opět nechápete o co se jedná. 

 

Jelikož jste autor českého slangového slovníku chápu Vaše fascinaci s pohlavním a záchodovou vokabuláři. Svou zaprděnost ukazujete však ve svém P.S., kde vytahujete genderový seminář o ženských pohlavních orgánů, ještě navíce špatně přeložený, slovo "píče" tam nefiguruje, prosím o opravu na "kundě" - viz original zde http://fittforfight.wordpress.com/2013/02/21/queera-perspektiv-pa-fittan-uppsala-universitets-queerseminarium-mandag-252/, zde sám aplikujete zákon Jante na "vyčnívající špičky" žen, jejichž vztah ke svém pohlavním orgánem skutečně Vás neohrožuje jako muž ani jiné muže. Přesto nemůžete se odpouštět poznámky typu "Mně to není libé, mluvit o takových hezkých a intimních věcech jako o chlebu mi nepřipadá ani statečné, ani produktivní." "Sprostá" slova mezi lidmi však jsou úplně běžné používané a třeba dětí mluví o takových věci jako o chleba. To ví snad každý, který se výchově svých dětí alespoň trochu věnoval. Vy který jste o slangu psal knihu to asi ví velmi dobře. 

 

Konkrétně se mi se zdá, že "excentrickým" feministkám, chcete sdělit tedy následné moudrosti ze zákona Jante: "Nebudeš si myslet, že jsi někdo. Nebudeš si myslet, že znamenáš stejně hodně jako my. Nebudeš si myslet, že jsi chytřejší než my. Nebudeš si namlouvat, že jsi lepší než my. Nebudeš si myslet, že víš víc než my."

 

Píšete "s páprdokraty bojuju celý život". Skoda, že píšete jako ještě další páprda. Myslím si, že do nějákého časopisu pro muži by se Váš článek určitě hodil, spolu s fotkama s sexuálně osvobozenými švédskými ženami, které dobře známe ze 70. let potom fotky na švédské kundí aktiviskty s komentářem "Švédsko není co bývalo". Všechny nad 50. let se určitě pěkně zasmějou.

 

Jinak, zkuste svůj článek, po provedení oprav výše, publikovat i ve švedčtině (sourze, newsmill nebo třeba i flashback.org). Velmi by mě zajímala reakce.

Je to opravdu tak...

Dobře, opravuju název jednotky v Afghánistánu. To ovšem nic nemění na podstatě věci, na odstranění pohlaví lva na vlajce, což považuji za nikoli nebezpečné, ale směšné a pro extrémní feministy za signifikantní. Z hlediska heraldiky je to úplný nesmysl.

Pohlavní diskriminace se ve Švédsku dějí. Následkem etnické diskriminace dvou žen, které chtěly být přijaty na Uppsalskou univerzitu, prohrála UU při na Nejvyšším soudě v r. 2006. UU dávala přednost studentům s aspoň jedním rodičem narozeným v zahraničí. Následkem toho pak žalovalo na 30 studentů SLU, Zemědělskou univerzitu v Uppsale, za pohlavní diskriminaci.Upřednostňováni byli muži. http://www.grupptalanmotslu.se/grupptalan/Grupptalan_mot_SLU.html

http://www.unt.se/startsidan/do-fram-for-positiv-sarbehandling-av-studenter-607513.aspx

http://www.unt.se/startsidan/ratten-domde-ratt-654302.aspx

Uppsalská univerzita, centrum o pohlavním bádání:

http://www.unt.se/uppsala/centrum-for-genusperspektiv-invigt-578133.aspx

http://www.unt.se/uppsala/genusmarkning-kan-bli-verklighet-pa-universitetet-312243.aspx

http://www.unt.se/ledare/genusmarknings-centralisterna-slar-till-103749.aspx

http://www.pellebilling.se/2009/12/professor-protesterar-mot-genuscertifiering/

Prof. Bertil Holmlund v posledním odkazu píše v roce 2009: „Zastánci genusové (genderové) certifikace mají patrně značně ambicióznější cíle než jen boj proti diskriminaci. Dvěma klíčovými slovy v písemnosti Uppsalské skupiny je genderové uvědomění resp. genderová perspektiva. Měla by existovat učební literatura „analyzující dané téma z genderové perspektivy“. Pokud je užívána literatura postrádající genderovou perspektivu, měla by být „problematizována z genderové perspektivy“. Měla by být přijata opatření pro „identifikaci nedostatků ve vztahu k gennderového uvědomění“ a „zvýšení genderového uvědomění“. Ambicí je, abby genderová perspektiva prosakovala veškerou činnost na univerzitě včetně bádání. Zaměňte slovo „gender“, „pohlaví“, za „třídu“ a poslouchejte, jak to zní. (...) Vést paralelu mezi pohlavní certifikací a pohlavní vědou s marxismen není vůbec daleko od věci. (...) Čímž nechci říct, že by lidi neměli právo vyznávat marxismus nebo radikální feminismus. Problém vzniká, když se bádání nutí k tomu, aby se přizpůsobilo určitým politickým modelům.“

Experti ve školkách dohlížející na hračky apod. nejsou žádným výmyslem, ale švédskou všednodenností. Tzv. pohlavní stereotypy a boj proti nim je oficiální a zákonem nařizovaný postoj. (Myslím tím např. školní zákon, skollagen.) Jsem otec čtyř dětí, které jsem chtěl vždy vychovávat rovnoprávně, nemilitaristicky a s porozuměním pro empatii, ale konstrukci bezpohlavní výchovy považuju za nesprávnou a v některých ohledech za zhoubnou. Pracoval jsem i na švédských školkách a školách jako učitel a pro  řadu jevů, nápadů i věcí z praxe švédské pedagogiky mám velké pochopení. Některé věci zase vidím kriticky.

Chcete-li nějaké důkazy o výchově ve školkách na internetu, pak můžu citovat např. http://www.oru.se/Arkiv/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv1/2012/En-forskola-som-undviker-konsstereotypa-monster/

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=5392417

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=4221392

http://www.dn.se/nyheter/sverige/var-tredje-forskola-missar-jamstalldhetsmalen?rm=print

Ohledně nerelevantních prosazování pohlavních hledisek viz například pohlavně uvědomělé odstraňování sněhu v komuně Karlskoga: http://www.newsmill.se/artikel/2011/04/21/d-rf-r-beh-vs-genusmedveten-sn-r-jning

Ohledně uložení jaderného odpadu: http://tanjabergkvist.wordpress.com/2009/03/10/genusaspekter-pa-slutforvaringen-av-anvant-karnbransle/

Opravte prosim obratem chyby v článku

 

Žádám autora J. Suka, aby provedl následné opravy nepravdivosti v textu diskutovaného článku:

1) změnit text "švédské jednotce" na "jednoce Nordic Battle Group". 

 

2) text "Nebo musí-li, jako je tomu od roku 2010 na Uppsalské univerzitě, každé bádání obsahovat genderovou perspektivu, každé, i kde je to nerelevantní."

přeformulovat na "Nebo musí-li, jako je tomu od roku 2010 na Uppsalské univerzitě výuka obsahovat genderovou perspektivu, každé, i kde je to nerelevantní.".

 

Zdůvodnění: 

Sukovi se nepodařilo podložit tvrzení, že každé bádání na Uppsala Universitet musí obsahovat genderovou perspektivu, pouze, že jeden člověk takovou ambici má a že výuka má obsahovat genderovou perspektivu. Sám jsem v postu výše předložil materiál, který poukáže na nepravdivost tvrzení Suka.

 

3) Vyškrtnout text "Existují-li od roku 2008 kvóty na studium podle pohlaví – to hraje roli při přijímání na konkrétní studijní obory."

 

Zdůvodnění.

Kvoty na univerzitách byly zrušené v březnu roce 2010, jak bylo uvedeno v odkazech předchozích postů (viz taky zde:http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/kvotering-pa-hogskolan-avskaffas) odkazy od Suka jsou z lednu 2010 nebo dříve.

 

4) Text "Či jsou-li do školek najímáni drazí experti dohlížející na bezpohlavní výchovu." měnit na "Či jsou-li do školek najímáni drazí experti dohlížející na genderovou výchovu."

 

Zdůvodnění:

V odkazech od Suka nejsou žádné příklady draze najaté experti na bezpohlavní výchovu, však se v odkazech hodně píše o proškolení personálu v oblasti genderové výchově ("genuspedagoger" - sám překládá Suk slovo "genus" jako "gender") a třeba jsou i některé draze najaté.  Genderové pedagogové rozhodně nemají za cíl prosadit bezpohlavní výchovu.  V odkazu, který Suk výše uvedl (http://www.dn.se/nyheter/sverige/var-tredje-forskola-missar-jamstalldhetsmalen?rm=print)  píše se (vlastní překlad): "Lotta Rajalin tvrdí, že kritika je založená na nedorozumění, že lidé myslejí, že školka nedovoluje, aby děti měli pohlaví.

– Nejedná se o tom, aby všechny byly stejně dobří, nebo něco odejmout, ale o tom, aby děti mohli se rozvinout v unikátní osoby. Nechceme odejmout biologické pohlaví. Pracujeme se sociálním pohlaví, říká Lotta Rajalin.

 

5) Text "píče" měnit na "kundě"

 

Zdůvodnění.

V originalu textu v posledním oddílu článku pod rubrikou P.S., tak  je přeložen švédský text, kde slovo "fitta" (švédský slang pro ženský pohlavní orgán)  konsekventně je přeložené jako "kunda" kromě na jedném místě.  Švédský text projednává slovo "fitta" jako hlavní téma z různých pohledů, ale nikdy v přeneseném smyslu jako pejorativní název ženy, což pro feministky by bylo velmi zvláštní.  Slovo "píča" se překládá do švédčtiny jako "hora". http://fittforfight.wordpress.com/2013/02/21/queera-perspektiv-pa-fittan-uppsala-universitets-queerseminarium-mandag-252/ 

 

Autora předem děkuji za opravu výše uvedených nepravdivosti a chyb.

 

P.S. Rád bych nakonec komentoval použití výrazu "extrémní feministy" v případě odstranění penisu na lva v logu Nordic Battle Group.

 

Wikipedia píše následně o používání slova "extremismus":
"Při obecném užití nabývá termín [extremismus] často pejorativního nádechu – bývají jím označovány nejen velmi závažné jevy, ale i takové odchylky od středního proudu, jejichž nebezpečnost pro společnost je sporná nebo mizivá. Označené skupiny, jednání nebo ideologie jsou tak delegimitizovány, je navozen předpoklad neoprávněnosti jejich ústředních ideí či metod. Problémem pojmu extremismus je, že nemá v zásadě žádný konkrétní obsah, neříká nic o tom, čeho chce subjekt dosáhnout, jak, ani proč, jeho podstatou je pouze hodnocení.“

http://cs.wikipedia.org/wiki/Extremismus

Panebože..

Přemýšlím jakou úchylkou nebo deviací trpíte, ale bude to něco výživného. Je už o vás heslo na Exotopedii? Nejste náhodou příbuzný s Henrykem Laholou?

 

A dokážete močit vestoje?

Pane Bože, to snad není

Pane Bože, to snad není možné. Jdu si dát ledovou sprchu a pak se podívám, jestli to tu ještě je.

Jak diskreditovat feminismus

První navrh proti čůrání ve stoje se puvodne tykal společné záchody ve vlacich, kde kluci počurají sedadla, které ženy prevážně používají, a kluci za sebou neutiraji.  Ve vlacích je navic pro kluci složitěji mířit, protože vlak se třese. Překladatelka návrhu, ministryně za rovnoprávnost Margareta Winberg nebyla moc oblíbená a zkončila jako velvyslankyní v Brazilie po svem ministrovani. I v Čechách existuje zákaz čůrání ve stoje na některých autobusech, takže nejedná se o něco úplně cizího.

 

Záměr autora se zdá být diskreditovat jak feminismus ve Švedsku, tak feminismus obecně.  Švédsko je země kde bývalý premiér Göran Persson se označil za feministou a kde současná vláda má více žen, než mužů. I nadále však mají muži tu rozhodující roli v politice (viz http://fof.se/tidning/2005/8/varannan-damernas-till-intet-forpliktigande, ve Švédštině)

 

Jak se feminismus ve Švédsku chytil? Ve Švédsku mají všechny politické strany ve sněmovně, kromě nacionalisté, kandidátní listiny do sněmovny, které jsou vyvážené mezi pohlaví (volí se v 29 volebních obvodů - kraje plus v jedném vyrovnávajícím obvodu aby byla zajistěná poměrné obsazení mandátu).  První strany se zipovanými kandidátky byly strana zelených a "levicová strana" (bývalé komunisti) v začátku 90. let. Když ve volbách do sněmovny kleslo zastoupení žen z 38% na 34% (v ČR je zastoupení žen cca 22%), tak hrozily ženy sociálních demokratů ve Švédsku, že založí svou vlastní stranu žen. Ostatní ženské frakce pravicových stran se taky ozvaly.   Pod hrozbou nové strany žen a pod romantickým heslem "každá druhá patří dámám" (tj. švédsky zvyk, že někdy mohou poprosit ženy muži k tanci u každého druhého tance na tanečních večeřích) zavedly všechny švédské politické strany ve sněmovně zipované kandidátky do sněmovních voleb v roce 1994. Tvrzení, že  "zákon Jante" je Švédským jevem, je další dojem, který i empiricky je prokázaný jako hrubě nepravdivý. Ve Švédsku platí pravý opak - za úspěch se nemusí nikdo cítit se proviněle a Švédsko bylo shodou vyznamenáno jako nejkreativnější a nejinovativnější země světa. viz: http://www.expressen.se/debatt/svenska-jantelagens-makt-ar-bara-en-myt/ Pokud máme zkoumat hlubší důvody proč jinak poměrně kvalitné médium jako českápozice.cz se snižuje na úrovni pod bulvárního tisku, tak může jeden takový důvod být názor prezidenta Zemana, že by se pro naši zemi hodil skandinávský model sociálního státu. Tento model, jak je autorovi známo, je ještě navíc levicový, ekonomicky úspěšný s vysokou kvalitou života jak mužů tak žen.  Vzhledem k tomu, že autor vlastní svou překladatelskou firmu ve Švédsku, je přirozené, že mu levice není blízká.    Každé hnutí má své "excentrické" zastánce. Je zvláštní, že českápozice.cz se raději věnuje diskreditaci "excentrických" feministů ve Švédsku, kteří i tam jsou spíše kuriositou, než aby upozornila na extremní názory v ČR, např.  neo-feudalistu, poslance a člena předsednictva TOP09, Daniela Korteho - viz zde: http://beta.parlamentnilisty.cz/zpravy/Zradci-ceskeho-naroda-Pry-jsou-to-tihle-226100. Od českápozice.cz a od člověka, který profesně pracuje s jazykem, a i vydal knihy o slangu očekával bych vyšší úroveň.  Výplod pana Suka připomína tvorbu páprdokratů, tj. misogynních starších alfasamců, které raději, než nějáký altruismus, myslejí na své vlastní pohodlí s doprovodnými s realitou rozcházejícími představami o svou vlastní výjmečnost, bez potřeby pochopit názory ostatních ale s velkou potřebou je zesměšňovat aby se se svou vlastní zaprděnosti nemuseli být konfrontováni. 

Pallre,kdo to psal, idiot nebo překladač ?

Pallre, žádáte pana Suka,  žádáte aby zaměnil "píča" za "kunda".  Z vaší ultimativnosti zjevné, že netušíte či nepřipouštíte, že nařizovat nelze, synonyma jsou používána individuálně a často lidé, kteří používají jeden z výrazů by zásadně nikdy nepoužili druhý. Znám ženu, používá zásadně "pipina" popř. "pipka", nikdy by nevyslovile ani nedno z těch, o které se přete vy. Jiná, ač mravů volnějších, říkala zásadně cudně "pipuška", prý nyní přešla na "lotosový květ" a "nefritovou jeskyňku".  Neměla by se polepšit?   

-----------------------

Hlavní důvod proč píši - Pallre, pokud se někdo česky vyjadřuje k jazykovým nuancím a případně chybnému překladu švédského synonyma do českého synonyma panem Sukem, měl by v prvé řadě psát česky lépe než motorový překladač. Hrubek naseto, skloňování jak massa Bob, zřejmě používáte švédský slovosled. Zameťe si před vlastním prahem a "drž piču ty píčo zapíčená a nepíčij, nebo dosteneš přes piču a budš  mít po piči, to ti píčuju". Takhle se na kdysi vojně domlouvali Moraváci, a protože moravštinu jako jazyk neznáme, tedy Češi.  

Zkuste to prosím s "kundou"

Český znak - neměl by se opravit také? 

Pallre vysvětlil jste nám pindíka na lvu, poraďte. Český lev má netypicky dva ocasy, nejpravděpodoobnější verze vzniku asi ta, že původně ve znaku lvi dva normální, jednoocasí. A protože v národní povaze je lézt jeden druhému do zadku....

Nikomu do zadku nelezu, nejsem jediný. Pallre, mám(e) se zaktivizovat a bojovat za očistu státního znaku, nebo to mám(e) nechat plavat? Děkuji předem.

kvalitní reakce

díky.

Trapný článek

Pane Suku, jste jednak zjevně nenávistný a zaujatý, jednak máte zvláštní dětinskou potřebu vykřikovat sprostá slova. Neumím švédsky, ale jsem si jistý, že existuje více výrazů s různým zabarvením a vhodností, podobně jako v češtině od neutrálního vagína (které jste měl použít v překladu) až po vaše sprostá slova "k...a" a "p...a", které s pubertálním gustem používáte.

 

Nedovedu si představit muže, který by dobrovolně zvolil močit ve stoje do záchodové mísy, kdyby měl k dispozici pisoár - to je vyloučené, protože pisoár je mnohem pohodlnější. Močení do mísy je nouzová záležitost tam, kde nejsou toalety standardně vybavené (pisoáry).

Zrovna nedávno říkal kamarád architekt, že stále více lidí si pořizuje pisoáry i do domácích toalet, kde jsou zatím (bohužel) málo běžné. Ale snad se to časem rozšíří.

 

Takže se ptám: to ten skvělý vynález do Švédska ještě nedorazil nebo si jen hledáte pseudotémata? 

 

 

Pokud neumíte švédsky

není možná úplně nejbystřejší kritizovat překlad člověka, který švédsky umí a ví velice dobře, proč zvolil výraz jaký zvolil.

Proč hledat politicky

Proč hledat politicky korektní výraz tam, kde feministky použily slovo, jaké použily? I to do jisté míry o něčem vypovídá.

A zatímco se Švédové zabývají regulací močení

trošičku jim chytnul Stockholm. Hoří zřejmě samým zápalem pro multikulturní diverzitu.

Na ženě je nejkrásnější to, že je ŽENOU - jinak je to nic moc

Bez chlapů by ženské bydlely v přístřešcích ze spadaných větví - všechny domy, silnice, chodníky, zdroje energie ba i vybavení domácností byly a jsou zhotovovány výhradně muži.

Snaha některých žen se mužům tak zvaně "vyrovnat" expanduje pouze do oblasti vysokých manažerských pozic a blbých zákonodárkyň. Ale že by se nějaké mařeny objevily třeba na současné modernizaci dálnice nebo v těžbě a zpracování surovin nebo stavebnictví - toho jsem si nevšiml.

Také všechny vynálezy jsou doménou mužů - muž je věčně nespokojený, nedisciplinovaný, nepřijímá argumenty, že něco nejde nebo že se to tak vždycky dělalo - hledá a nachází nová řešení.

Ženskou zaměstnavatel dosadí na potřebnou pozici jen tehdy, nemůže-li na ni sehnat muže.

A šestý den Stvoření Světa Bůh nestvořil ženu - stvořil muže! Ženu až mnohem později, a to čistě z reprodukčních důvodů.

Švédsko, to je síla. Spousta

Švédsko, to je síla. Spousta nesmyslů se již aplikuje (bezpohlavní zájmeno hen, násilné obracení rolí..), některé v článku zmíněné nepochybně na realizaci čekají.

Zákon Jante - to je kastrace jakékoli osobnosti. Takhle to nezvládli definovat ani komunisti.

Tady jsem se zasmál, byť je to de facto tragedie:

Renita Sörensdotterová – kundí aktivistka, PhDr. v sociání antropologii, výzkumná pracovnice a učitelka pohlavních věd na Stockholmské univerzitě
Jonah Nylund – transaktivista.

Učitelka pohlavních věd a kundí aktivistka?? To dospěla společnost tak daleko, že se něco podobného učí?

Jak si představuje kundí aktivismus? Co by se svou kundou ráda dělala? A co by chtěla nařídit jiným?

Pokud podobné jevy zůstanou švédskou specialitkou, jejich smůla. Pouze se obávám, aby se to salámovou metodou nepřelilo do směrnic celé Unie.

 

Poněkud uhlazenější řeč

Poněkud uhlazenější řeč oficiálních stránek univerzity, nicméně údiv zůstává neměnný. A propos, neměla by se jako pohlavní učitelka (gender) zabývat i falem? Nechť si každý domyslí sám, co si gender bojovnice představují od pojmem "zda musí řeč o píče vždy souviset s řečí o ženách".

hurá do Švédska

Měl bych další podpůrné doporučení, jak problém vylepšit. U panských kalhot zakázat poklopce a povolit pouze zipy ze stran.

Poklopce...

PŠT!!!! Ne tak nahlas prosím, nebo by se toho mohl chytnout nějakej pitomec v EU komisi, kterej zrovna potřebuje vykázat činnost. Mohlo by to dojít i k vyhlášce platné v celé EU. Víte jak vznikla vyhláška nařizující povolené zakřivení banánů????

Jo, to vim naprosto presne.

Jo, to vim naprosto presne. Kvuli mezinarodnim smlouvam o obchodu nebylo mozne jen tak blokovat dovoz z Latinske Ameriky na ukor preferovanych byvalych kolonii v Africe. Tak se vyuzilo skutecnosti, ze banany z Afriky a Latinske Ameriky jsou proste jinak zahnute. Bohuzel bandy hlupaku po cele EU si doopravdy mysli, ze slo o tu zahnutost. Ale ja se jim rad zasmeju, kdyz to zase nekde vytahnout :-D :-D :-D

a další rozsekávačka. kvůli

a další rozsekávačka. kvůli vám a appalaciovi (viz níže) jsem se před chvílí málem pochcal vleže:)))

Samozrejme, ze na verejnych.

Samozrejme, ze na verejnych. Jakych jinych. Oni to uz castecne aplikuji. Nikdy jsem nevidel horsi misto, nez spolecne pansko/damske zachodky na letisti ve Stockholmu. Fronta orovska, smrad, az se cloveku chtelo zvracet. Nevim jak ostatni panove vedi, ale ony takove verejne damske zachodky jsou dost hnusna vec, podstatne hnusnejsi, nez panske hned vedle (duvod snad kazdemu dojde).

 

Je na case, aby muzske kridlo zareagovalo pozadavkem na zakaz podprsenek. Pro muze jsou stejne nepotrebne, jako pisoary pro zeny. Jsou dlasim prikladem vylozene polavni nevyvazenosti!

Zákazu podprsenek

se na přelomu 60. a 70. let domáhaly naopak feministky. Viděly v nošení těch "psích kšírů" ponižení. Jednu dobu končívaly feministické demonstrtace hromadným pálením podprsenek. Naopak v ČSSR šéfová normalizační Československé televize proslula tím, že ráno stávala u vrátnice a kontrolovala přejížděním prstu po zádech, zda všechny příchozí podprsenku mají. 

nevím, proč se mi to vnucuje

nevím, proč se mi to vnucuje dvakrát

Snad se to netýká mušlí na veřejných záchodech

Kdo doma chčije do normální mísy z výšky, tak ať si zkusí líznout stěny. Nemáte asi ponětí, jak se to rozstřikuje a vaše ženy lituju. Od té doby, co jsem to zjistil, si poctivě sedám jako holka. Ovšem na veřejných hajzlech, kde mušle nejsou a sednout bych se štítil, je to pochopitelně problém.

Ještě jsem neviděl člověka,

Ještě jsem neviděl člověka, co by na hajzlech olizoval chcanky ze zdi.

Chčiju do umyvadla,

doufám, že to je ok?

...

Jo, to je v pohodě

říká se močím

Pořád je to lepší než ve stoje močit do záchodové mísy.  Myslím doma. Ale jinak doma určitě vsedě - 2 důvody - hygiena a nebudeš mít potíže s prostatou. U veřejných záchodků je to hloupost. Ženy na pány nechodí...

říká se močím

Pořád je to lepší než ve stoje močit do záchodové mísy.  Myslím doma. Ale jinak doma určitě vsedě - 2 důvody - hygiena a nebudeš mít potíže s prostatou. U veřejných záchodků je to hloupost. Ženy na pány nechodí...

...

Pokud se neumíte vyčůrat ve stoje ani v letech, které vám hádám, tak nezbývá než abyste si ho podvázal a udělal si hadičkový vývod u kotníku. Ten můžete regulovat dokonale i bez sundávání kalhot a sedání.

 

A jak to snáší vaše žena, že má modřiny na břiše? Předpokládám totiž, že když neumíte používat přirození při pomočení, že máte i jiné technické problémy.

...

Nevím, jak jste na to přišel, že mi něco nejde. Napsal jsem jen, že to z hygienických důvodů doma nedělám. V přírodě a na veřejných záchodcích o ovšem jinak než vestoje nejde.

No a od toho jsou ty kundí

No a od toho jsou ty kundí studie. (Otázka: může mít kundí aktivistka nápady na chuja?) :)

Díky, bezva nedělní článek!

jen bych dodal, že než bych

jen bych dodal, že než bych si poslušně sedal, to si tu zeď po sobě radši utřu sám. jinak nápad s vývodem u kotníků mě rozbil. totálně.:)))))

Skrýt diskusi

Oblíbený obsah