Marie Reslová

Politics & Policy|Society
Marie Reslová|11.06.2012

Ex-deputy culture minister files complaint over murky deals at Prague State Opera

Following the May 2010 parliamentary elections, responsibility for the performing arts fell to Czech deputy culture minister Radek Zdráhal. He didn’t like what he saw at the Prague State Opera — losses and less than transparent management — and this month filed a criminal complaint against an unknown perpetrator over questionable contracts and other alleged irregularities. But why didn’t the Culture Ministry act?

Comments:0
Politics & Policy|Society
Marie Reslová|14.05.2012

Czech FinMin may pay piper over musicians’ salary rise

Finance Minister Miroslav Kalousek (TOP 09) has saddled the directors of the Czech Philharmonic and National Theater with a thankless task: they must explain to the members of these prestigious orchestras why the salary increases promised by the Ministry of Culture last autumn — and very publicly at that — never appeared in their pay stubs.

Comments:1
Society
Marie Reslová|26.04.2012

Top post and independent State Opera at stake in choice of new National Theater director

From the start of this year, in the face of much opposition, two of Prague’s main cultural centers have had their futures linked. The State Opera has, for administrative purposes at least, been brought under the National Theater . But the cancellation of one tender for a new director of the theater and preparation of a new, more specific one, suggests a new script is being prepared for the future of the two institutions. 

Comments:0

Messages

Na vědomí

Od : ludvik.toman@centrum.cz
> Komu: <marketa.sevcikova@mkcr.cz>
> Datum: 01.04.2013 10:04
> Předmět: Paní magistro, popřípadě doktorko Ševčíková, prosím vás:
>

až vám vybude zájem a čas, seznamte se s tímto zněním:

http://vystrednosti.blog.cz/1304/je-zakladni-podminkou-jakekoli-subkultury-existence-modly .

Pokud vás zaujme, jistě budete ihned vědět, (s) čím a prostřednictvím koho se máte přidat, sděluji pouze, že o grant nemohu žádat, neboť jsem tomuto genocidně zločinnému státu již dávno vrátil občanský průkaz.

Nezaujme-li vás, inu, v civilizaci bych asi dopadl rok před tak závažným jubileem líp.

Pokud by se vám v nabídnutém odkazu zdálo teorie málo, samozřejmě, mohu nabídnout na tohle úzké téma i odkazy další.

Děkuji za váš případný zájem, a i kdyby ne, na odpověď.

Toman.

Co se týče mého případného vzdělání v oboru, ano, jsem absolventem scenáristiky a dramaturgie FAMU s červeným diplomem, však i tento diplom jsem tomuto genocidně zločinnému státu dávno vrátil.

.

.

Před pár dny jste veřejně vyprávěla o kulturnosti.

Upozornil jsem ministerstvo na cosi tak jedinečného, že žádný zdejší by na cosi takového nepřišel. Dokonce s více nežli ročním předstihem.

Pokud se neuděje, budu osobně vás viniti. Že jste činem nepotvrdila svoje slova, která jste, jak jsem napsal, vyprávěla, před pár dny.

T.

Cezko forever

Díky za článek.

zdraví

M.Konvička

NĚCO TAKOVÉHO MĚLO SNAD BÝT V PŮVODNÍM ČLÁNKU:

ODESLANÝ EMAIL:

b.l.moott|20.02.2013 - 05:38

B.L.Moott@seznam.cz

Pane rektore Mgr. Mathé, ptám se vás na zásadní

Dnes 20. 2. 2013, 5:26:52

Komu:imathe@tv-praha.cz

v souvislosti s dohady, že budete jmenován kandidátem na funkci ministra kultury:

JSTE ČLENEM KSČ?

Když pro vysvětlenou mého znění dodávám, že podle znění platných stanov KSČ její člen z ní individuálním rozhodnutím vystoupit nemůže.

Poněvadž však by v souvislosti mohlo dojít k mnohým nedorozuměním, vyjádřím se jednoznačně: BYL JSTE ČLENEM KSČ?

Děkuji za vaši odpověď ministeriálního kandidáta. Popřípadě na takového jen předběžně uvažovaného nominanta.

B.L.Moott

.

Jen ještě oprava názvových zkratek v minulém příspěvu:

KSČ, NSDAP.

.

.

A nebo snad bolševičkám přesných informací(!!!) netřeba???

 

Ježíš, vůbec mě nenapadlo,

ale až jsem načal číst ten vzkaz pode mnou, což se asi nemá:

a já myslel, že v té Reslové se jedná o nějakou lokálkářku, a ono je to ta vyhlašovaná ještě z časů Divadelních novin, nebo jak se to před 90. jmenovalo: jo, v Těšíně s občankou na zadku, samozřejmě, vede oblastní divadlo jako ředitel Mgr. Suszka, válečný zločinec podle platného v Polsku zákona, za tzv. popelnienie zbrodni wojennej se sazbou 8 roků, který v čase Válečného stavu v Polsku na vlnách zahraničního vysílání Československého rozhlasu hlásil v 82. proti polské Solidaritě za stravu, plat a byt StB. Pak na konci 80. normalizoval z rozkazu Brumkova ideologického oddělení severomoravského KV KSČ jako ředitel ostravské Bezruče.

Kurva, to jste teda tomu dala, tak tenhle váš článek o tom, ještě dluh z časů těch Divadelních novin, si tady teda jo ohlídám!!!!!!!

Jak tam se vyhazují prachy, já vám dám, s těmi občankami, devalvovat význam slova živý ve vztahu ke slovu kultura!!!!!!

Paní redaktorko Reslová,

nikdy v životě jste takto nepomyslela, ale co kdyby jste se stavila v badatelně bezpečnostního archivu, Na struze 3, což je opodál Národního, a nechala si předložit pár fondů z let 45. - 48., kdy se začala dávat dohromady tahleta dnešní totalita - nikdy by vás nenapadlo, že se jako dnes po civilizaci tehdy používaly jen k osobě vztažené Osobní průkazy. S nimi, zavedenými podle této tradice hned v 90., by tu mohla být jinak PROMÝŠLENÁ ona ta živá kultura a kulturnost. S občankami v kapsách nebo kabelkách tady všichni zůstanou i nadále individui zcela neosobními, kulturou, od slova cultivace, nebude i nadále co vzdělávat, nebude kdo vzdělávat. Jakož i pečovat.

Napište článek o tradici občanek, jako estébáckého instrumentu od samého počátku jejich vzniku hned BEZPROSTŘEDNĚ po Únoru, a uvidíte, jaká zcela nekulturní trma vrma zde vůkol nastane.

Pokud ovšem nejste občanskářsky zcela standardně připosraná a zbabělá... 

Jak se stat reditelem diadla v Ceske republice?

Dobry den,

omlouvam se, ze obtezuji.

Nasledujici informace se tykaji systemu vyberu divadelnich reditelu v nekterych regionech Ceske republiky.

Pekny den.

V.Kudlac
divadelni dramaturg, literat, krizovy manazer v oblasti marketingu

 

Jak se stát ředitelem divadla v České republice?

 

Magistrát města Brna vyhlásil v roce 2012 výběrové řízení na místo ředitele příspěvkové organizace Národní divadlo Brno. Nikdo z uchazečů komisi, ve které byli mimo jiné osoby seděli také p. Burian a p. Šesták, nepřesvědčil; žádný z nich nebyl dostatečně renomovaný a zkušený v oblasti vedení subjektu tohoto typu, prohlásil magistrát města Brna. P. Moša, nejzkušenější manažer v oblasti divadla se o tuto nejprestižnější brněnskou divadelní pozici kupodivu neucházel. Národní divadlo Brno stále nemá ředitele. Magistrát města Brna v tomtéž roce vyhlásil výběrové řízení na obsazení pozice ředitele Městského divadla Brno. Není asi potřeba příliš podtrhovat, že dnes tuto funkci zastává p.Moša. I v této komisi sedí p. Šesták a p. Burian. Komise rozhodne podle svého nejlepšího svědomí a vědomí. Určitě? Nebo snad? Anebo vůbec? Není vůbec jisté, kterou z těchto tří možností od jakékoliv komise, jež sestavuje Magistrát města Brna (potažmo Ministerstvo kultury a ostatní magistráty v České republice), očekávat.

Proč?

Když se podíváme do minulosti na jiná výběrová řízení tohoto druhu v České republice a jejich personální obsazení, zjistíme, že je potřeba být nanejvýš opatrným v prohlášení, že lidé, kteří jsou zváni do komisí na ředitelské pozice příspěvkových subjektů, rozhodují tak, aby se na takové náročné místo dostala ta nejvhodnější osobnost. V řadě takových komisí se objevují stále stejná jména; a lidé, kteří jsou těmito komisemi dosazováni na pozice ředitelů, jsou s těmito komisaři minulým komisařením svázáni.

Tady je ta slibovaná minulost: na jaře 2011 výběrová komise nedoporučila Radě města Plzně jmenovat žádného z uchazečů o místo ředitele Divadla J. K. Tyla. Svou koncepcí nepřesvědčil ani jeho tehdejší dlouholetý ředitel p. Burian. Nevzdal se a do podzimu 2011, kdy se konalo nové výběrové řízení, koncepci přepracoval. Změny doznalo i složení komise; rozrostla se o Brňáky p. Uhdeho a p. Mošu. Tentokrát se p. Burianovi přesvědčit podařilo. A to jednoznačně. Až tak, že p. Buriana komisaři p. Moša a p. Uhde (ještě spolu s p. Šestákem z Jihočeského divadla v Českých Budějovicích) doporučili v zimě 2013 ministryni p. Hanákové dokonce za ředitele Národního divadla v Praze. P. Burian s p. Šestákem (ale především p. Burian, který dnes má spoustu práce jak ve svém domovském divadle, tak i při činnostech, které směřují k převzetí místa ředitele Národního divadla v Praze) si ve svém nabitém manažerském kalendáři ochotně i nadále nacházejí čas, aby spolurozhodovali o budoucím řediteli Městského divadla Brno. Podle toho, jak to doposud v jiných výběrových řízením probíhalo, dá se očekávat, že za to, že p. Moša dvakrát podepřel p. Buriana, tentokrát zase p. Burian recipročně jednou (pouze jednou...) podepře zase p. Mošu. I když ten to s největší pravděpodobností nebude potřebovat. Brněnský magistrát dopředu oznámil, že ani neočekává, že by se kromě p. Moši přihlásil i někdo jiný. Ale nikdy se neví. A pro úplně nejlepší pojištění výběru toho správného kandidáta, na předsednickou židli komise zasedá sám p. Onderka (který ve svém nabitém programu nenašel dostatek času, aby zasedl v komisi na mnohem prestižnější místo ředitele Národního divadla Brno).

Poznámka: kdyby přece jen se ve výběrovém řízení objevili další uchazeči, především p. Šesták s p. Burianem jsou připraveni objektivně rozhodnout. S p. Mošou nedávno spoluvybírali p. Töpfera do Divadla na Vinohradech. Už vědí, kdo je renomovaný, zkušený a odpovídající na pozici ředitele divadla v České republice.

Máte úplnou pravdu

a ve vašem shrnutí vlastně potvrzujete, co jsem napsala v článku, který předcházel jmenování Jana Buriana do čela ND - je to jeden z nejmocnějších mužů českého divadla :-) Teď totiž zasedne ještě v komisích na nové ředitele pražských divadel http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/zacina-bitva-o-dotovana-prazska-divadla .

Ta mince má ale dvě strany. Pánové Burian, Šesták, Moša a jejich spojenci Uhde, Hančil, Vedral, Töpfer, případně další, se sice navzájem nepřehlédnutelně drží na svých postech, ale zároveň jsou to lidé, kteří své věci opravdu rozumějí. A nejen to, prosazují velmi užitečná pravidla pro jmenování divadelních ředitelů a šéfů kulturních institucí, upozorňují na nutné změny v jejich financování... Nicméně budu velmi pozorně a nemilosrdně sledovat konkursy do pražských (i jiných) divadel, což jsem ostatně dělala ještě když jsem nebyla na České pozici. A budu o tom psát. Není dobré když - byť nezpochybnitelní odborníci - mají v podstatě neomezený monopol na obsazování divadelních šéfů.

A co se týče Jana Buriana a jeho jmenování ředitelem ND - mohla bych vyjmenovat desítky kroků, kterými si ho cílevědomě připravoval, a některé se mi úplně nelíbily. Nicméně, když zvážím, že tou druhou možností bylo nechat obsazení funkce na zcela nekompetentní paní ministryni a nápadech jejích rádců, volím všemi deseti profesionála Buriana. On má skutečně velké předpoklady, že dokáže s tím kolosem něco udělat. Má tolik zkušeností, že ho neoblafne první podřízený, který mu bude vykládat, co je třeba udělat, a sám nebude dělat elementární chyby.

Jestli to takto stačí? Škoda, že jste nenapsal pod rozhovor s ním, byla bych vám s chutí odpověděla tam. Každopádně díky!

Dobrý den.

Ve Vašem článku "Církevní restituce začínají..." je zmínka o o rozhodnutí ministerstva zemědělství ze 7. ledna 1949 a u ní odkaz na PDF přílohu. Tento odkaz není funkční. Kde tuto přílohu najdu? Děkuji.

Máte pravdu

Upozorním editora. Sama to opravit neumím.

Zdravím srdečně

Marie Reslová

Narodni divadlo Brno

Dobry den,

pise se a hovori o Narodnim divadle Praha, ale o ND Brno se toho zase tak moc nepise a nehovori.

Pritom situace v ND Brno je podle meho nazoru mnohem horsi.

Je to dobre?

Pekny den

Vitezslav Kudlac

absolvent dramaturgie na DAMU

- zahranicni repo z Irska, Italie

- jinak krizovy manager pro komercni spolecnosti

 - o autorovi vice na google.com, seznam.cz

kudlacvitezslav@hotmail.com