O globálním oteplování, nikoli klimatickém

Blíží se Prague Pride, festival leseb a homosexuálů, o čemž bude jistě během léta mnoho napsáno, ale pohlédněme nejprve za velkou louži.

Politika
Michal Semín | 02.07.2012
John Martin: Zkáza Sodomy a Gomory

Vedro, sužující v těchto dnech Českou republiku, jakož i nečekaný pád ministra Jiřího Pospíšila, mi důrazně připomnělo, že se blíží „nejteplejší den v roce“. Tak nazvali 18. srpen letošního roku pořadatelé Prague Pride, festivalu na sebe hrdých leseb a homosexuálů, neboť právě v tento den se pod záštitou primátora Svobody a za podpory České televize, značky Primeros či velvyslanectví USA a Izraele koná jejich demonstrativní pochod centrem Prahy.  O něm, jeho průběhu, jakož i o protestech proti jeho pořádání bude v průběhu léta toho ještě mnoho napsáno, pohlédněme tedy nyní za velkou louži, kde se homosexuální a transgenderová hrdost slavila hned celý uplynulý měsíc.

Letos se poprvé přidala americká armáda, která, když zrovna nevyváží demokracii a lidská práva, napravuje příkoří, páchaná na homosexuálech, jimž jejich „straight“ kolegové ve zbrani dávali dosti okatě najevo, co si o nich myslí. Na armádním LGBT mejdanu promítli videopozdrav ministra obrany Leona Panetty a velitele všech velitelů Baracka Obamy, radost však zavládla i nad tím, že se na půdě americké armády konala počátkem června první „svatba“ lesbického páru (jakkoli šlo o pár smíšený, neboť jedna z „manželek“ má civilní zaměstnání).

Homosexuálně-lesbicko-transgenderová hrdost se ve své plné nahotě projevila i na historicky první recepci pro LGBT (úřední označení alternativ k heterosexualitě, jež se jistě časem o pár písmen rozšíří) aktivisty, pořádaném prezidentem Obamou v Bílém domě, když se tito fotili před obrazem Ronalda Reagana se zdviženým prostředníčkem. Více zde.

Obamova administrativa považuje homoagendu za velice důležitou i na poli mezinárodních vztahů. V červnu 2011 ministryně zahraničí USA Hillary Clintonová ve svém projevu pro členy GIFAA, organizace zastřešující gaye a lesby v zahraničních službách, mimo jiné prohlásila, že boj za plné uznání práv LGBT osob stojí v popředí zápasu o všeobecná lidská práva, proto se mají americké diplomatické služby zapojit do podpory a propagace LGBT požadavků v zahraničí. V té souvislosti se nezapomněla pochlubit, jak se jí podařilo zajistit účast extravagantní Lady Gaga na festivalu EuroPride 2011, pořádaném přímo za branami Vatikánu.

USA se dnes bok po boku s Evropskou unií podílejí na odstraňování společenských norem, odvozených od křesťanských kořenů naší kultury

Přestože Clintonová uznala, že je za práva homosexuálů třeba bojovat i v Africe a Latinské Americe, hlavní pozornost věnovala situaci v zemích, nacházejících se v bývalé zóně sovětského vlivu. Chybějící rovnoprávnost homosexuální menšiny s heterosexuální většinou je tu reliktem starých dob, má-li se tedy střední a východní Evropa od Moskvy definitivně osvobodit, musí si osvojit současné normy liberálního Západu. Po pádu Berlínské zdi zde v tomto duchu působilo hned několik neziskových organizací, v čele se Sorosovou nadací pro„otevřenou společnost“. Po nástupu Baracka Obamy do Bílého domu se na podpoře liberálních nevládních organizací nic nemění, hlavním terapeutem se však stává samotný stát a jeho emisaři.

USA se tak dnes bok po boku s Evropskou unií podílejí na odstraňování společenských norem, odvozených od křesťanských kořenů naší kultury. V osvobozeneckém hnutí za práva menšin se krizí zmítaná velmoc spojila se světem pop kultury, liberálních médií a neziskových organizací, aby vytvořila svět globálního tržiště, osídleného z přirozených vazeb vyvázanými lidskými elektrony, identifikujícími se pouze s vlastními tužbami.

Podaří-li se pod taktovkou těchto sil do úřadu českého prezidenta uvést někoho z družiny jim ideově blízkých, dočkáme se jistě dne, kdy se i sály a chodby Pražského hradu duhově zabarví. Dříve než se tak stane, neuškodí zavzpomínat na historicky první Gay Pride, která by měla být něčím blízká i zaměstnancům výše zmíněné izraelské ambasády v Praze, neboť se o ní píše v 18. a 19. kapitole 1. Knihy Mojžíšovy. Kdo je líný si průběh této oslavy hrdosti vyhledávat, tomu ji lze přiblížit výstižnou malbou Johna Martina. 

Zobrazit diskusi
Reakcí:16

Komentáře

ČESKÁ POZICE ctí demokratickou diskusi. Prosíme vás však o respektování pravidel diskuse (viz Podmínky užívání služeb), jejichž smyslem je přispět k její korektnosti a smysluplnosti.

Vložením příspěvku potvrzujete svůj souhlas s těmito pravidly. Příspěvky, které se z nich vymykají, budeme nuceni odstranit.

Děkujeme vám za pochopení.

Poučné

Je poučné sledovat, na jaké názory se dá narazit... asi mám ve svém okolí spíš tolerantní lidi, takže to z vlastní zkušenosti neznám. Ale popravdě, nikoho jako je pan Semín bych asi ve svém okolí nesnesl.

Předpokládám, že má stejnou úctu ke společenským pravidlům prosazovaným Talibanem, které mají ke kulturní úrovni Evropy i obou Amerik (resp. všech tří) mnohem dál, než je zmiňovaný pseudoproblém. Protože v části Asie jsou to zase jejich kořeny a jejich kultura. Nebo možná ne a pak se můžu myslet, že prosazuje svůj náhled na život, pod rouškou spikleneckých teorií a keců o kořenech.

Ale jak říkám, je to poučné.

"asi mám ve svém okolí spíš

"asi mám ve svém okolí spíš tolerantní lidi

X

nikoho jako je pan Semín bych asi ve svém okolí nesnesl."

Celkem zajimavy rozpor - nebo-li double-think?

 

Proc by nemel uctu k jinym kulturam? Chcete snad rict, ze jsme lepsi kultura, nez strednevychodni kultury? Chtel byste je kolonizovat, vidte?

Mozna by bylo dobre

od Izraele pozadovat zrusit zvlastni postaveni ortodoxnich zidu, coby na to rekli.

 

Jinak samozrejme: cilem podpory takovychto hnuti je demoralizovat narodni stay a kolonizovat je. Pak zjisti, ze vlastne nemaji proc chtit udrzovat suverenitu, a vydaji narodni bohatstvi kolonizatorum. Americane maji bohate zkusenosti s likvidaci narodnich entit. Svaty Salvador at je nam prikladem. Jinak je pozoruhodne, ze prostrednik teplí neukazují Reaganovi za to, ze je to masovy vrah, ale asi za to, ze byl proti stykum. To at je nam take varovanim.

Díky

Díky, pane Semíne, že to pro čtenáře ČP takhle důkladně monitorujete. To je pořád samá ekonomická krize, Key Investments a (zlatý) Babák; na dění na zámořské LGBT scéně by se pro samé otřesy eura zapomnělo. ;-]

Opatrně souhlasím,

protože tu zdaleka nebyla probrána, ani jen zmíněna, všechna témata, k věci se vážící (a stanoviska autora k nim není korektní domýšlet, když je nevyjádřil sám).

Ale je to dobře, protože to je antikulturní a anticivilizační eklhaft, mluvit o všem, co se týká ložnice, a tak nechat nakukovat do ložnice své, či sám úchylně nahlížet do ložnic jiných. Budiž řečeno, že při dodržení zásady dobrovolnosti a jistého věkového limitu je mi šmafú, co kdo v ložnici provádí, a budu nanejvýš povděčen, když s tím nebude druhé otravovat. (Jsou mezi "nimi", tedy mezi LGBT, tací, decentní, úžasně citliví a skvělí lidé - a leckdo to ani netuší, protože ho to ani nezajímá, protože o to přece nejde, ti lidé mají své kvality i problémy jako ostatní.)

Tak, jako se říká, že "nesdělené tajemství není tajemstvím" (protože by o něm opravdu nikdo nevěděl), tak zase platí, že prezentované "tušené důvěrnosti" naopak tou prezentací přestávají být "tušenými", a "důvěrnostmi" nejsou už pak nejsou ani omylem. Zveřejněním se totiž ztrácí jejich tajuplná kreativní přitažlivost, vše je pak jak houska na krámě. Člověk se tak prezentuje a téměř vyčerpávajícím způsobem charakterizuje (tedy redukuje) na své sexuální praktiky. To je nepochybný příznak nekrofilní orientace (a pak se divme, že Evropa a Západ vůbec ztrácí vůli se alespoň reprodukovat, a tak vymře přizozenou cestou, machometánů netřeba). 

Ostatně, Jim Carrey si myslí něco podobného.

tajemství

Víte, pane Schneidere, oni kdyby strážci morálky nekádrovali po staletí lidi právě kvůli sexualitě, tak by jim pod okny nikdo za sexualitu nedemonstroval. Zrovna před pár dny si někteří z nás připomněli sté výročí narození Alana Turinga, kterého antikulturní a anticivilizační eklhaft (obávám se však, že tím myslím někoho a něco jiného, než vy) dohnal k sebevraždě.

Jenomže ono je to těžké, nenakukovat lidem do ložnic, když ty zmiňované kořený celé slavné křesťanské kultury stojí právě na tom (a nespokojují se jen s nakukováním). To se tomu jeden těžko ubrání, jak je i z článku vidět.

O tom přece není spor.

Souhlasím s vámi, že kádrování přes ložnice je eklhaft. Na druhou stranu bych prosil trochu taktu i vůči sobě - není mi příjemné, když se někdo sebeprezentuje svými sexuálními praktikami. Není mi to příjemné. Jakoby těm dříve "přes postel kádrovaným" takto zaměřená pozornost chyběla, a tak ji sami provokují. Nebylo mi příjemné ani ono kádrování, ani toto exhibování. 

Základem křesťanské kultury (nemluvím o jejím pozdějším vývoji) je desatero. A tam je zákaz smilstva/incestu, čili žádné nakukování, ale nezbytné minimum, pravidlo pro každého.

sebeprezentace

Asi nerozumím tomu, čemu říkáte sebeprezentace sexuálními praktikami. Možná je to tím, že ty veřejné demonstrace homosexuálů nesleduji (nikdo mě k tomu nenutí, prostě mě to míjí), ale doteď jsem měl dojem, že "sexuální praktiky" na nich nikdo nijak neprezentuje, nebo to aspoň není typický jev. I ve vztahu homosexuálním jde především o ten vztah, jestli více nebo méně fyzický než ve vztahu heterosexuálním, to si tedy netroufám posoudit a v debatě, jako je tato si tuto perspektivu ani nenechám vnutit.

Pokud někdo demonstruje za právo na (formální) vztah mezi dvěma osobami stejného pohlaví, já v tom žádné sexuální praktiky nevidím - to je věc každého, co za tím vidí a vidět chce, nelze to podsouvat těm, kdo za právo na takový vztah vystupují. Stejně tak, když vidím (klasickou heterosexuální) svatbu, ani by mě nenapadlo, že je to nějaká oplzlá demonstrace (hetero)sexuálních praktik. Přitom zrovna takový pěkný rituál by k tomu mohl svádět, že? Asi víc, než nějaký pochod po městě.

Pokud jde o křesťanskou kulturu, no vidíte, já měl za to, že jejím základem je prvotní hřích, i.e. neuposlechnutí mytické autority. Že by si křesťanství potrpělo na "žádné nakukování", to se mi taky moc nezdá, ale to je najinou debatu (pokud křesťané nenakukují, pak nechápu, proč se tak snaží mluvit jiným do toho, jak se chovat).

Jak to říci jinak?

Komunita slávistů nebo sparťanů se definuje náklonností k tomu či onomu klubu; komunita zahrádkářů oblibou v této činnosti - a tito se definují svými sexuálními praktikami. Ty já však považuji za výsostně soukromou věc, nic mi do nich není (za předpokladu, že dodržují - ale to jsem již psal - zásadu dobrovolnosti a věkového limitu) a nechci být do veřejného ventilování těchto věcí zatahován. Základním rysem jejich sebeprezentace tedy není příslušnost do fotbalového fanklubu, nebo do spolku zahrádkářů, ale velmi intimní rys jejich života. A to mi není příjemné a odmítám se stát byť pasivním divákem těchto exhibic.

Myslím, že zde již nejde o demonstraci za práva osob stejného pohlaví na nějaký formální vztah - zde jde o veřejnou prezentaci jakési hrdosti na "jinakost". A to, že se tito lidé takto prezentují, mne naplňuje smutkem. Oni opravdu nemají nic jiného, na co by mohli být hrdí? To je pak ale moc málo, a ve skutečnosti není na co být hrdý.

Znám osobně či podle díla mnoho lidí, o jejichž "jinakosti" jsem se chtě-nechtě dozvěděl, aniž by mi ta znalost byla nějak vnucována či byla přímo demonstrována. Ti lidé s tím nikoho neotravují, a já je neotravuji se svými intimními praktikami. A takový vztah pak může být právem plný respektu a úcty. Demonstracemi toho však nedosáhnou.

A co se týče křesťanství, nedejte prosím na vaše "zdání", to opravdu není dobrá volba, jak tak mohu soudit z vašich vyjádření. Nelze totiž ani vytušit, jaké "křesťanství" máte na mysli. Ono totiž není nějaké jedno křesťanství - a stejně je tomu u buddhismu, islámu či judaismu. Takovéto prefabrikované myšlenkové "monobloky" jsou totiž vhodné jen pro ideology a politruky.

Jak jinak? Třeba takhle.

Je to vaše volba, redukovat homosexualitu na sexuální praktiky. Asi bych vám to ani neměl vyčítat, protože v podstatě veškerá kritika homosexuality toto zdůrazňuje. To ale neznamená, že to tak je. Tak jako heterosexualita se neomezuje na sexuální praktiky heterosexuálů. Ale co, přece nejste oběť propagandy. Pokud za homosexualitou vidíte jen sexuální praktiky, je to nakonec vaše chyba, ne chyba homosexuálů.

Jak to říci jinak? Pokud uvidíme na ulici dva muže, jak se drží za ruce (nebo dvě ženy, ať je to fér), já si pomyslím - a hele, zamilovaný pár. Vy si nejspíš pomyslíte - ale fuj, ty jejich praktiky, to musí být něco, a tady mě s tím otravují. No a zamyslel bych se, co to vypovídá o mně, o vás a o tom páru. Ve vaší interpretaci to dělá zvrhlíky z nich, v mojí z vás. (Nic osobního, jen jsem si vás do příkladu půjčil, protože se držíte této argumentační linie.) Jen pro úplnost, pohoršení nad držením se za ruce nebo líbání na veřejnosti chápu (nesdílím), ale v naší kultuře mě spíš překvapí.

Srovnání se zahrádkáři, byť v jistých kruzích populární, poněkud kulhá. (Přinejmenším proto, že zahrádkářem se člověk nenarodí. ;-]) Homosexualita není záliba v konkrétní sexuální praktice a homosexuální komunita, pokud něco takového existuje, není spolek nadšenců do takové praktiky. Co homosexuální komunitu spojuje nebo spíš přímo utváří je právě vnější tlak a snaha některých (řekněme) heterosexuálů právě o takovouto redukci.

No a co se týká křesťanství, netuším, proč se tímhle směrem pouštíte, ale pokud součástí nějakého křesťanství není prvotní hřích, věnujte mi ještě řádek, ať se dovzdělám. Kde se vzaly prefabrikované myšlenkové monobloky, to opravdu netuším, možná nereagujete na můj příspěvek, nebo mi ta souvislost uniká. Jen jsem podotknul, že redukce křesťanství na desatero je nesprávná, jsou tu principy pro danou situaci vhodnější. Do křesťanství jako takového se nenavážím (i když označit křesťany za skupinu definovanou, ehm, liturgickými praktikami, by pro ilustraci mé argumentační linie asi nebylo úplně od věci).

Jinak díky za diskusi, pomohlo mi to vyjasnit si vlastní stanovisko.

Proboha.

Homosexualita se nedá "redukovat" na sexuální vymezení, je jím totiž z definice. To byste snad mohl pochopit. Určité společenství se definuje takto, jiné jinak. Já se nedefinuji jako heterouš, protože necítím, že by tento příznak dostatečně vystihoval moji podstatu. Dokážete to pochopit, že někdo nevidí svět jen přes sexualitu? To není zvrhlost. Naopak.

Znovu opakuji, při dodržení zásady dobrovolnosti a věkového limitu je mi tato oblast šmafú, nechci o ní nic poslouchat, nechci o ní mluvit, chci jí nechat soukromou. Ovšem, je pravda, voyeři to se soukromím "mají jinak", stále je něco nutí alespoň o tom mluvit, a přitom ty záminky podstrkovat druhým.

Buďte tak laskav, a nes*rte se do mě, co bych interpretoval takto a co jinak. Ani "jako příklad". Mluvte sám za sebe, nic mi nepodkládejte, neurážejte. Ovšem, víte-li, co je soukromí. Zase mi do něj lezete.

K vašim komickým dogmatickým tvrzením: spíše, než vaše tvrzení, platí opak, totiž že zahrádkářem se člověk rodí, lovcem taky, lékařem taky. Nevěříte tomu? Tak si zajděte za zubařem, který se lékařem nenarodil. Rychle pochopíte.

Homosexuální "komunita" podle mého soudu vznikla na obranu proti persekuci, nikoliv nějakou redukcí pohledu "většinové" společnosti. S postupem času, jak se poměry liberalizovaly, až libertinizovaly, mnohým ten útlak začal chybět (to je stejný sociální jev, jako se přihodil některým "disidentům", kteří po konci "komunistického" režimu začali komunisty aktivně odhalovat pod každým druhým kamenem...)

Mimochodem, jsou lidé svébytně sexuálně orientovaní, kteří s těmito až exhibicionistickými projevy stejně či podobně orientovaných nechtějí nic mít, takže tyto diskutované projevy oné "komunity" jsou jen dílčím, nikoliv komplexním a jediným projevem takto či podobně orientovaných lidí.

O náboženství opravdu radši nemluvte. Zaměňujete svévolně domnělou "součást" náboženství za jeho podstatu, jednou melete o tom, podruhé o tamtom. Máte v tom bordel, takže sedněte, a zkuste s pokorou něco nastudovat, než začnete cosi prezentovat. Křesťanství není "redukováno" na desatero - to je totiž samou jeho kvintesencí (je totiž podstatou Zákona, o němž protagonista křesťanství prohlásil, že ho nepřišel zrušit, ale naplnit). Jinak je zřejmé, že křesťanství je pro vás španělská vesnice, když mluvíte o možnosti křesťany definovat přes liturgické praktiky. To jste zcela mimo mísu. Zase pletete podstatu s příznaky, které ani nejsou nutné.

pokora?

 

Vážený pane, možná jste si moje nikterak ironické poděkování za diskusi vyložil špatně. Nečtu ČP proto, aby mě tu někdo zkoušel legračně mentorovat, nebo dokonce urážet, tím méně pak spolupracovník redakce. 

Nic jsem vám nepodsouval a vaše soukromí mě naprosto nezajímá.  Nechtěl jsem se vás nijak dotknout a nerozumím proto podrážděnému tónu vaší reakce. Pouze jsem reagoval na to, co jste opakovaně napsal, totiž že odmítáte být pasivním divákem exhibic něčích sexuálních praktik. Tak si za tím aspoň stůjte, a neobviňujte mě z toho, že vám to podsouvám. Jediný věcný spor v této debatě byl v tom, jestli fakt, že se někdo veřejně projeví jako homosexuál, je takovou exhibicí. Já tvrdím, že ne, protože na mě to tak nepůsobí, a je to moje volba. Na vás to tak působí, a je to zase vaše volba. Může vám to připadat komické, žádný dogmatismus v tom není. 

Velmi dobře totiž chápu, že lidé nevidí svět jen přes sexualitu, a za zvrhlost bych mohl pokládat spíš opak. Co nechápu je, proč mě obviňujete z toho, co tu sám píšete a čemu jsem oponoval.

Moje komentáře, narozdíl od vašich, nebyly směřovány ad hominem, reagoval jsem pouze na napsané, ve snaze správně to pochopit. Mrzí mě, že bez osobních útoků a povýšenosti to nešlo, o takovou debatu nemám zájem (jestli šlo o to, stačilo to říci rovnou). 

Nemáte pravdu.

Psal jste: "Ve vaší interpretaci to dělá zvrhlíky z nich, v mojí z vás. (Nic osobního, jen jsem si vás do příkladu půjčil, protože se držíte této argumentační linie.)"

Čili - dovolil jste si napsat, co to prý znamená v "mé" interpretaci. Na to nemáte právo, to je navážením se do mne. To nestrpím. Pište si to za sebe. A jestli vám to nedošlo, napsal jste, že v té "vaší" interpretaci to dělá ze mne "zvrhlíka". Stokrát můžete psát, že to není "nic osobního". To je trapné. Když to nemyslíte osobně, nepište to osobně. Takže pozor, kdo s tím "ad hominem" začal. Nestavte se, že já na vás ausgerechnet "povýšeně" útočím. Nikoliv, já se jen bráním tomu, abyste se pasoval na vykladače mých myšlenek a abyste mě "neosobně" urážel. 

Takže si to po sobě ještě jednou přečtěte. A podívejte se na význam slova "exhibice" - to jest veřejné ukázání, jestli vám mohu napovědít. Význam slov není věc volby, ale společenské dohody.

A srovnejte si noty, alespoň trochu. Sám jste vyjel bruslit, takže si nemyslete, že jenom vy můžete rozdávat bodyčeky. Nikdo vás neuráží, sám jste se ovšem toho nezdržel. Takže něco o té pokoře bylo opravdu na místě, na tom trvám.

Tak to je prave podstata, pane Sch.

Jiz davno nikdo nezakazuje delat v loznici ledacos. Ale o to jim nejde.

 

Jde o rozdil mezi individualnimi pravy (soukromi) a kolektivnimi, pokud chapu spravne. 

 

Bohuzel nejde ani o liberalismus: jim nejde o svobodu slova, napriklad. Jde o progresivistkou fasistickou nahradu prirozene kultury nechutnou pozivacnou neprirozenou.

 

A druha vec, i dodnes mame pravidla regulujici i styk v loznici a je na tom neco spatne? Pokud ANO, logicky a racionalni dusledky se daji predpovedet.

"...Jde o progresivistkou

"...Jde o progresivistkou fasistickou nahradu prirozene kultury nechutnou pozivacnou neprirozenou.."

 

v angličtině pro toto existuje půvabný výraz "word salad"..v zásadě syntakticky správně poskládaná věta, která ale nenese absolutně žádný smysluplný obsah..

Protoze chybi diakritika - dalsi progr.vynalez ;)

Jde o progresivistickou fašistickou náhradu přirozené kultury nechutnou poživačnou nepřirozenou. 

Skrýt diskusi

Oblíbený obsah